"כחברת אינטגרציה, אנחנו מספקים פתרונות אבטחה, תקשורת ושירותים מנוהלים"

מה הופך איש אינטגרציה לטוב בתחומו, מה האתגרים שהביאה השנה האחרונה בתחום, ומה הטיפ הכי חשוב שארגונים צריכים לאמץ בעולמות התשתיות? לחן עמרם, מנהל הטכנולוגיות באגף העסקי בסלקום, יש לא מעט תובנות בנושא

חן עמרם צוות סלקום

הוא אחראי על צוותי האינטגרציה בסלקום, מטפל בתשתיות הכי קריטיות של החברות הגדולות בישראל, ומגייס את הנסיון העשיר שלו בשביל לוודא שהן יעבדו חלק ללא תקלות או מתקפות סייבר. הכירו את חן עמרם, מנהל הטכנולוגיות באגף העסקי של סלקום.

מה התפקיד שלך בסלקום?

"התפקיד שלי הוא להתוות וליישם את המדיניות, התפיסה והאסטרטגיה של האגף העסקי בסלקום בתחום האינטגרציה. הצוות שלי נותן ללקוחות פתרון אינטגרציה מקצה-לקצה בכל ארבע השכבות: מרמת ההצגה של המוצר (Presale), התכנון והדיזיין, הדליברי (התקנה וקינפוג) ועד התמיכה השוטפת 24/7. הלקוח צריך להתחבר מהבית או המשרד לשרתים שנמצאים אצלו בעסק, או בענן, ואנחנו אלו שמספקים את הרבדים מסביב, כולל תשתיות, תקשורת ושירות".

איפה צברת ידע וניסיון?

"בשנים האחרונות הייתי מנהל אגף התשתיות הגלובלי של אל-על. החברה עובדת סביב השעון ב-80 נציגויות. התפקיד כלל תפעול כל תשתיות המחשוב – ממערכות המטוס ועד תחנות הקצה של המשתמשים, לרבות אתר האינטרנט של החברה שהינו מהמובילים במדינה".

איזה ערך מוסף אתה מביא לתפקיד?

"בסופו של יום אני מכיר את צד הלקוח ואת החוויה ברמת השירות הנדרשת. חשיבות מערכות הניטור והבקרה למערכות קריטיות והצגת הנתונים ללקוחות-הקצה הן חלק מתפיסת-עולם חשובה שהבאתי מאל-על, ומתחברת לתרבות הארגונית של סלקום. בשתי החברות אנחנו עוסקים במערכות קריטיות, שתפקודן הרציף חשוב. כחלק מחשיבות הנושא, יש משקל גם לנושא הגיבויים והשחזורים. אנחנו כסלקום יודעים לתת היום שחזורים יעילים ומהירים, וזה מגיע מהבנה של צורכי הלקוח".

מה ההבדלים הגדולים בתפקיד הנוכחי לעומת התפקידים הקודמים שלך?

"ישנם לא מעט הבדלים, העיקרי שבהם הוא שבתפקיד הנוכחי אני בצד של נותן השירות. אני צריך להקשיב ללקוחות ולצרכים שלהם, ולהיות בעל הידע המקצועי שמספק להם את הפתרון הטוב ביותר לצרכים שלהם".  

מי הוא איש אינטגרציה טוב בעיניך?

"מישהו עם הרבה ידע וניסיון, במיוחד במערכות קריטיות בארגון, כמו מערכות אבטחת מידע, מערכות תקשורת, חוות השרתים ושירותים מנוהלים. אינטגרטורים טובים יודעים ללמוד מהסביבה, לראות את המתחרים ולא להיות עם האף רק בתוך המסך, מכיוון שמערכות יכולות להפוך למיושנות אפילו תוך שלושה חודשים. האתגר המרכזי, שאינטגרטורים טובים יודעים להתמודד איתו, הוא לסגור את הפער מול מערכות חדשות".

מה לקוח צריך לחפש בחברת אינטגרציה?

"הלקוח צריך ספק ושותף אמין, שיתמוך ויעניק לו שירות רציף ומקצועי – לא משנה מה גודל החברה ומה הצרכים הספציפיים שלו. התפיסה שאני מאמין בה היא שירותים ופתרונות מנוהלים. לא מספיק לבצע מכירה לקוח והתקנה, אלא להמשיך ולתת שירות On Demand. זה בדיוק מה שאנחנו יודעים לעשות ומה שאנחנו עושים בסלקום – נותנים פתרונות ושירות לכל סוגי הלקוחות. אם תבוא אליי עם משרד של חמישה עובדים ותבקש אינטרנט ופיירוול – אני אעשה את זה. וגם חברות ענק של שירות 24/7 ב-SLA קצר, כמו שירותי חירום ושירותים פיננסיים, עם עשרות או מאות-אלפי לקוחות. אני נותן מגוון רמות שירות לכלל הלקוחות לפי הצרכים שלהם".

מה הטיפ הכי חשוב שלקוח צריך לדעת בשביל לנהל נכון את התשתיות שלו?

"נושא אבטחת המידע הוא קריטי בעיניי. לכן חשוב לעורר מודעות של עובדים אליו בארגון, באופן שוטף. חשוב להדגיש: זה אומר כל העובדים, מהזוטר ועד הדירקטוריון והמנכ"ל – כולם צריכים להיות מודעים לסכנות. צריך לדאוג לחיבור מאובטח לאינטרנט, לביצוע גיבויים מלאים כמו שצריך, להיזהר מניסיונות תקיפה, ולהבין שזו שגרת עבודה. לגבש נהלים שעל כל הארגון להקפיד עליהם. אם קרה אירוע, צריך להבין שזה לא משהו חד-פעמי והוא יכול בהחלט לחזור".

מה האתגרים העיקריים שאתה מתמודד איתם בתפקיד?

"ללקוחות שלנו יש היום אתגר אבטחת-מידע ותקשורת מהמורכבים שהעולם חווה עד כה. המעבר לעבודה מהבית חיזק משמעותית את מודל Zero Trust, לפיו אסור לסמוך באופן אוטומטי על אף גורם שמתחבר למערכת, מבפנים או מבחוץ. כיום העובד מהבית חשוף למידע עסקי רגיש, שבעבר נחשף אליו רק בסביבת העבודה המוגנת והסגורה. יש לנו יכולת לעשות פלאים כחברת אינטגרציה. אנחנו מחויבים להתאים את עצמנו ולתת פתרונות גם ברמת התקשורת וגם ברמת האבטחה, לאמץ פתרונות 'קלים' ליישום ואף לספק שירותים מנוהלים (MSSP) המביאים ערך מוסף ללקוח".

 לסיום, תן לי המלצה לסרט, ספר או הרצאה שכל איש שמתעסק באינטגרציה חייב להכיר.

"חד-משמעית, 'הנשק המושלם'. זה סרט תיעודי של HBO (שזמין גם בסלקום tv מסוף 2020). הוא עוסק בתקיפות סייבר ומראה את התהליך שהן עברו מאירועי עבריינות לאמצעי-לוחמה בין מדינות. נקודת המפנה הייתה ב-2007, עם השתלת הווירוס בכור באיראן. הסרט ממחיש היטב את העולם הזה, שאנחנו חיים בו היום, ומפרט באופן מרתק את הסכנות שיש בעולם הסייבר. כל מי שעוסק בתחום חייב לצפות בו".

* מחפשים פתרונות אינטגרציה? דברו איתנו!