סלקום EV: להטעין את הרכב מתחת לחלון

המחסום הכי גדול לפני רכישת רכב חשמלי הוא דילמת הטעינה – איך ואיפה עושים את זה? סלקום מציעה פתרון מקיף ללקוחות פרטיים ועסקיים, מהתקנת העמדה ועד לחיוב על החשמל

עידן המכונית החשמלית, שפרץ לחיינו בשנים האחרונות וסוחף את עולם הרכב, מביא בשורה אמיתית לשוחרי איכות הסביבה ולחובבי הטכנולוגיה, וגם למי שפשוט מעוניין לחסוך כסף. בעלות על מכונית חשמלית היא אמירה אישית, חברתית וסביבתית. אבל בשביל שהאמירה תהיה גם פרקטית, יש צורך בפתרון טעינה נגיש, זול ומהיר בבית – שאותו סלקום מתחילה להציע בימים אלה. 

נכון להיום, האפשרויות הקיימות לבעלי רכב חשמלי הן די מועטות. בנסיעות ארוכות במיוחד, או אם נתקעים עם אחוזי סוללה נמוכים, אפשר לעצור בעמדות טעינה מהירה שמפוזרות ברחבי הארץ (בתחנות דלק בין השאר) ולהטעין את הסוללה.

הנה שלוש סיבות למה זה לא כדאי:

  1. הטענה בעמדה ציבורית יכולה לארוך חצי שעה (!), ואם יש אפילו רק כלי רכב אחד לפניכם – ההמתנה בתור עלולה להתארך אף יותר. תארו לעצמכם שיש ארבע מכוניות לפניכם.
  2. טעינה מהירה עושה שימוש במתח גבוה שמקצר את חיי הסוללה.
  3. ברוב המקרים טעינה מהירה עולה יותר מטעינה איטית.

פתרון אחר הוא הטענה בעמדה ציבורית איטית, הזולה יותר מעמדה מהירה (אבל יקרה יותר מטעינה ביתית, ראו בהמשך). הבעיה היא שיש רק מעטות כאלה, ולכן מעטים גם האנשים שגרים קרוב אליהן. כמו כן, במקרים רבים העמדות פשוט יהיו תפוסות למשך הלילה.

להתחבר בלילה ולנסוע בבוקר

האפשרות השלישית, והמשתלמת ביותר למי שמחזיק ברכב חשמלי, היא להתקין עמדת טעינה ביתית ולחבר את הרכב לחשמל בזמן שהרכב בחנייה (כל הלילה) – בדיוק כמו הסמארטפון שלכם – כדי שיהיה מוכן לנסיעה בבוקר.

עד היום גם האפשרות הזאת לא הייתה נטולת בעיות.

אם אתם גרים בבית בפרטי, התקנת עמדת הטעינה פשוטה יותר ומתחברת לתשתית החשמל הביתית. אם אתם גרים בבית משותף, העניינים מעט יותר מסובכים. צריך לחבר את העמדה למונה חשמל נפרד, בהסכמה של ועד הבית – ולהתחשבן אתו על החשמל. אפשר להבין מדוע וועדי בתים מאוד חוששים מהתהליך הזה.

מעבר לכך, לכל בניין יש קיבולת חשמל מוגבלת שמיועדת לתאורה, מעלית וכולי. יתכן מצב שבו ניתן יהיה לחבר רק מספר קטן של רכבים חשמליים, ולא יישאר חשמל לרכבים נוספים, מה שיצריך פניה לחברת חשמל לצורך הגדלת חיבור החשמל של הבניין – תהליך ארוך, מורכב ויקר. 

פריסת החשמל לעמדות החנייה אינה תהליך פשוט וכרוכה בעבודות תשתית שלעיתים עשויות להיות משמעותיות – למשל לחפור תעלות לחשמל בחניון שבו יש אבנים משתלבות.  

כל הקשיים האלה, שהרחיקו רבים מהגשמת חלום המכונית החשמלית במרכזי הערים, הופכים כעת לנחלת העבר. לשם כך בדיוק סלקום מציעה את "סלקום EV" – עמדת הטענה אישית שנמצאת בבית והופכת את כל הסיפור לקל, פשוט ומשתלם.

"סלקום EV" הוא פתרון מקיף שעונה על כל הצרכים הללו: החל מההתנהלות מול ועד הבית או חברת הניהול וקבלת האישורים; דרך התקנת עמדות הטעינה והתאמות התשתית; ועד לחבילת שירות המתאימה לצרכים ואופי השימוש של כל נהג, כולל התשלום על החשמל לכל דייר בנפרד.

קל להתחבר לחשמל

אז זה עובד בפועל? בשלב הראשון, סלקום בודקת את הצרכים של הבניין והדיירים, את התשתית הביתית ואת ההתאמות שנדרשות לביצוע התקנת עמדת הטעינה; בהתאם לכך החברה מציעה את חבילת השירות המתאימה ביותר. בבניין משותף הפתרון של סלקום מחייב הגעה להסכמות מול וועד הבית .  

עמדות הטעינה של סלקום מתחברות לאפליקציה חכמה בסמארטפון, באמצעותה ניתן להפעיל את העמדה ולקבל מידע על מצב הטעינה.בסופו של התהליך, אתם מקבלים עמדת טעינה אישית, עם חיוב נפרד וללא כל תלות בגורמים חיצוניים. 

וכמה זה עולה?

רכישה והתקנה של עמדת טעינה פרטית עולה כ-5,000-6,000 שקלים כתלות במורכות ההתקנה. אם צריך לבצע חפירות או הקמת תשתית מסובכת יותר, המחיר יכול להאמיר באלפי שקלים נוספים. לאחר מכן התשלום על השירות משתנה מחברה לחברה, כאשר נהוג לשלם בנפרד עבור השירות ועבור החשמל. 

סלקום מציעה חבילות שמאפשרות לכם לבחור את הפתרון המשתלם ביותר. בחלק מהחבילות סלקום מציעה קיבולת חשמל כלולה בחבילה החודשית, על מנת לאפשר לכם שקט נפשי ותכנון כלכלי נכון, כשאתם יודעים מראש מה תהיה עלות השימוש החודשית בעמדת ההטענה (כולל חשמל). התשלום על שירותי ההטענה נעשה ישירות לסלקום כחלק מהחבילה, ובנפרד מחשבון החשמל הביתי.

הצעות הערך של סלקום עשויות לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה, לעומת שימוש ברכב מבוסס בנזין.  

רוצים לשמוע עוד על סלקום EV? לחצו כאן